Ruilen & retourneren

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn product ruilen?

Wil je jouw product ruilen? Geen probleem. Vul het retourformulier in en geef aan welk product je wilt ruilen. Na ontvangst van het product sturen wij het vervangende product naar je op. Als deze goedkoper is maken wij het resterende bedrag over en als deze duurder is ontvang je van ons een factuur voor het resterende bedrag.

Wat als ik mijn product omruil voor een goedkoper of duurder product?

Goedkoper product: je ontvangt het resterende bedrag binnen 3 werkdagen nadat het product bij ons is afgeleverd.

Duurder product: je ontvangt van ons een factuur voor het resterende bedrag. Zodra we jouw betaling binnen hebben sturen wij het nieuwe product naar je op.

Wat is de retourtermijn van mijn bestelling?

Je hebt een bedenktermijn van 30 dagen vanaf het moment dat je het product hebt ontvangen. Dit betekent dat je bestelling binnen 30 dagen teruggestuurd moet worden. Je kunt het product ook bij ons in de winkel terugbrengen.

Wat zijn de retourvoorwaarden?
  • Je hebt een bedenktermijn van 30 dagen. Dit betekent dat je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst teruggestuurd of gebracht moet worden.
  • Het product moet in nieuwstaat zijn, je mag het product uiteraard wel testen zoals je dat in een fysieke winkel zou doen.
  • Er is niet geprobeerd om een eventueel gebrek te herstellen.
  • Het product moet in de originele verpakking zijn.
  • Bij aankoop van een samengestelde aanbieding moet de complete samenstelling geretourneerd worden. Bijvoorbeeld de hoverboard + gratis hoverkart aanbieding.
Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
  1. Je kunt het opsturen naar onze winkel
  2. Je kunt het terugbrengen in onze winkel

Opsturen

  • Download ons retourformulier.
  • Vul het retourformulier in en voeg deze samen met de factuur toe aan het pakket.
  • Stop het product in de originele verpakking. Heb je deze niet meer? Doe deze dan in een stevige doos met bescherming zodat de kans op beschadiging zo klein mogelijk is.
  • Breng het pakket weg bij een postkantoor in de buurt. De verzendkosten zijn voor eigen rekening. Daarnaast ben je zelf verantwoordelijk voor beschadiging of verdwijning van het product. Daarom raden wij aan om het met trackingnummer naar ons op te sturen en het verzendbewijs te bewaren.
  • Zodra het pakket bij ons is afgeleverd en de retour is goedgekeurd wordt het aankoopbedrag teruggestort. Dit wordt binnen 3 werkdagen gedaan op de rekening waarmee je betaald hebt.

Terugbrengen in de winkel
Breng het artikel terug naar onze winkel en we zullen het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen terugstorten op de rekening waarmee je betaald hebt.

Hoe pak ik mijn product het best in om het terug te sturen?

Maak het liefst gebruik van de originele verpakking. Heb je deze niet meer? Maak dan gebruik van een stevige doos zodat de kans op beschadigingen zo klein mogelijk is. Als het product goed is ingepakt kun je deze wegbrengen bij een lokaal postkantoor. Zorg dat het verzendlabel goed op de doos wordt geplakt en dat je het verzendbewijs goed bewaard.

Wat kost het om mijn product terug te sturen?

Als je een product wil retourneren zijn de verzendkosten van het terugsturen voor eigen rekening. De kosten hiervan kan je vinden op de website van de transporteur waarmee je het wilt versturen. Je bent zelf verantwoordelijk voor het terugsturen en daarom raden wij aan om het pakket met trackingnummer te versturen en het verzendbewijs te bewaren. Wil je dit niet? Dan is het ook mogelijk om je bestelling in onze winkel terug te brengen.

Kan ik mijn product in de winkel retourneren?

Je kan het product ook bij ons in de winkel terugbrengen.

Hoe wordt mijn geld teruggestort?

Je geld wordt binnen 3 werkdagen teruggestort op de rekening waarmee je betaald hebt.

Hoelang duurt het voordat mijn betaling is teruggestort?

Nadat je retour is ontvangen en goedgekeurd duurt het 3 werkdagen voordat het geld op je rekening staat.

Mijn product is kapot of beschadigd, wat kan ik doen?

Als je product kapot of beschadigd is kunnen wij deze voor je repareren. Als je het bij ons hebt gekocht en het defect is binnen 2 jaar ontstaan kan het zijn dat het onder de garantie valt. Hiervoor moet deze wel voldoen aan onze garantievoorwaarden. Neem voor een beroep op garantie contact op met onze klantenservice.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Voltes biedt 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je factuur is het garantiebewijs en de factuurdatum is de ingangsdatum van de garantieperiode. Het betreft een carry-in garantie en dat betekend dat we je vragen om het defecte product naar ons terug te sturen of te brengen. Het product zal namelijk door ons worden gerepareerd of bij een externe reparateur. Op onderdelen welke onderhevig zijn aan slijtage zoals banden, remblokken, lagers, aandrijfriemen en tandwielen zit geen garantie. De accu is ook onderhevig aan slijtage maar hiervoor geldt een uitzondering met een beperkte garantie van zes maanden. Je hebt geen recht op garantie wanneer een van onderstaande bepalingen wordt vastgesteld:

  • Schade veroorzaakt door eigen toedoen (bijvoorbeeld: waterschade, valschade, drukschade, stootschade en schade na stunten).
  • Schade veroorzaakt door onjuist gebruik van het product.
  • Er is zelf geprobeerd het product te openen of repareren.
  • Onderdelen veranderd of toegevoegd welke er vanaf levering niet op zaten.
  • Schade veroorzaakt door onvoldoende onderhoud.

Neem in het geval van een beroep op garantie contact op met onze klantenservice.