Retourneren & ruilen

Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
  1. Je kunt de retour opsturen naar onze winkel.
  2. Je kunt de retour terugbrengen in onze winkel.

Opsturen

  1. Download ons online retourformulier.
  2. Vul het retourformulier in en voeg deze samen met de factuur toe aan het pakket.
  3. Pak het product goed en stevig in met de originele verpakking. Op deze manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk.
  4. Stuur het pakketje terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt. De kosten hiervan zijn op eigen rekening. Je bent zelf verantwoordelijk voor beschadiging of verdwijning van het product. Daarom raden wij aan om het pakket met een Track & Trace code naar ons op te sturen.
  5. Zodra het pakket bij ons is wordt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen teruggestort op de rekening waarmee je betaald hebt.

Terugbrengen in de winkel
Breng het artikel terug naar onze winkel in Alkmaar en het aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk teruggestort op de rekening waarmee je betaald hebt.

Hoe pak ik mijn product het best in om het terug te sturen?

Maak het liefst gebruik van de originele verpakking. Gebruik anders een andere stevige verpakking. Zo maak je de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we iemand anders blij maken met het door jou bestelde product. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen man over boord. We onderzoeken de staat van het door jou teruggestuurde product en zoeken samen naar een oplossing.

Heb je het product goed ingepakt? Print het verzendlabel en plak het op de doos. Zorg ervoor dat deze niet los kan gaan met bijvoorbeeld extra doorzichtig tape.

Hoelang kan ik mijn bestelling retourneren?

Je hebt een bedenktermijn van 30 dagen vanaf het moment dat je het product hebt ontvangen. Dit betekent dat je bestelling binnen 30 dagen teruggestuurd moet worden. Je kunt het product ook bij ons in de winkel in Alkmaar retourneren.

Wat kost het om mijn product retour te sturen?

Als je een product wil retourneren zijn de verzendkosten van het terugsturen voor eigen rekening. Je kunt het pakket ook bij ons in de winkel te Alkmaar terugbrengen. Je bent zelf verantwoordelijk voor de terugreis. Daarom raden wij aan om het pakket met een Track & Trace code te versturen en deze goed te waren totdat het product bij ons is.

Hoelang duurt het voordat mijn betaling is teruggestort?

1-3 werkdagen

Waar wordt mijn bedrag op teruggestort?

Op dezelfde rekening waarmee je de bestelling hebt gedaan.

Mijn product is kapot of beschadigd, wat kan ik doen?

Wij werken met een carry-in garantie. Kijk voor meer informatie op onze reparatie & onderhoud pagina of onze garantievoorwaarden.

Kan ik mijn product ruilen?

Wil je jouw product ruilen? Geen probleem. Vul het online retourformulier in en geef aan welk product je wil ruilen. Na ontvangst van het product wat je geruild wil hebben, versturen wij het nieuwe product dezelfde dag naar je op.

Wat als ik mijn product omruil voor een goedkoper of duurder product?

Goedkoper product: Je ontvangt het resterende bedrag binnen 3 werkdagen nadat het pakket bij ons is afgeleverd op dezelfde wijze als dat je betaald hebt. Duurder product: Je ontvangt van ons een betaalverzoek voor het resterende bedrag. Zodra we jouw betaling binnen hebben, sturen wij het nieuwe product naar je op.

Wat zijn de retourvoorwaarden van Voltes?
  • Je hebt een bedenktermijn van 30 dagen. Dit betekent dat je bestelling binnen 30 dagen teruggestuurd moet worden. Je kunt het product ook bij ons in de winkel in Alkmaar retourneren.
  • Het product moet nieuw en ongebruikt zijn. Je mag het product uiteraard wel bekijken.
  • Er is niet geprobeerd om een eventueel gebrek te herstellen.
  • Het product moet in de originele verpakking zijn.
  • Bij aankoop van een samengestelde aanbieding, zoals de hoverboard + gratis hoverkart aanbieding, kan je alleen de complete samengestelde aanbieding of bundel retourneren.
Wat zijn de garantievoorwaarden van Voltes?

Voltes biedt 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je factuur is het garantiebewijs en de factuurdatum is de ingangsdatum van de garantieperiode. Het betreft een carry-in garantie en dat betekend dat we je vragen om het defecte product naar ons terug te sturen of te brengen. Het product zal namelijk door ons worden gerepareerd of bij een externe reparateur. Op onderdelen welke onderhevig zijn aan slijtage zoals wielen en accu's geldt een beperkte garantie van zes maanden. Je hebt geen recht op garantie wanneer een van onderstaande bepalingen wordt vastgesteld:

  • Schade veroorzaakt door eigen toedoen (bijvoorbeeld: waterschade, valschade, drukschade, stootschade en schade na stunten).
  • Schade veroorzaakt door onjuist gebruik van het product.
  • Er is zelf geprobeerd het product te openen of repareren.
  • Onderdelen veranderd of toegevoegd welke er vanaf levering niet op zaten.
  • Schade veroorzaakt door onvoldoende onderhoud.
Neem in het geval van een beroep op garantie contact op met onze klantenservice.
Kan ik mijn product in de winkel retourneren?

Je kan het product ook bij ons in de winkel in Alkmaar terugbrengen.

Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde producten?

Dan is het product wat je hebt geretourneerd niet meer in de originele staat. In dit geval bepalen wij aan de hand van de staat van het product hoeveel de waardevermindering is. De maximale waardevermindering is 25%. Het uiteindelijke bedrag wat je terugkrijgt wordt gebaseerd op meerdere factoren, zoals: Beschadiging van het product, beschadiging van de verpakking en compleetheid van het product.