Verzenden & afhalen

Veelgestelde vragen

Wordt mijn pakket gratis bezorgd?

Als je orderwaarde hoger dan €50,- is versturen wij het pakket gratis. Onder de €50,- rekenen we €2,95 in Nederland en €3,95 in België. Voor producten die (per pallet) buiten Nederland en België worden verzonden geldt een variabel verzendtarief.

Kan ik het bezorgadres van een lopende bestelling wijzigen?

Heb je nog geen verzendbevestiging ontvangen in je mail? Neem dan contact op met onze klantenservice om je adres te wijzigen. Mocht je wel al een verzendbevestiging hebben ontvangen kun je je adres nog wijzigen in de Track en Trace van PostNL. Dit is alleen mogelijk als je pakket nog niet ver in het verzendproces is. Ook niet via de klantenservice. Je kunt de bewoners van het foutieve adres benaderen of je het pakket daar kan ophalen, of hen vragen het pakket aan de deur te weigeren. Je bestelling wordt dan weer terug naar ons gestuurd. Vanaf het moment dat het pakket weer bij ons is krijg je binnen 5 werkdagen je geld terug.

Door welke bezorger wordt mijn pakket bezorgd?

Wij versturen bestellingen met PostNL en DHL. Dit betekent dat je een track & trace code van ons ontvangt waarmee je jouw pakket kunt volgen. PostNL en DHL zullen dan op de afgesproken bezorgdag een poging doen om het pakket te bezorgen.

Samen met deze bezorgmaatschappijen proberen wij de impact op het milieu van bezorgen zo klein mogelijk te maken. Het doel van PostNL is om met elektrische fietsen en voertuigen vanaf 2025 volledig uitstootvrij te bezorgen in 25 binnensteden. DHL investeert in duurzame vliegtuigbrandstoffen, CO2-neutrale gebouwen en wil 60% van de last-mile bezorgingen met elektrische voertuigen laten doen.

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Alles wat je bij Voltes besteld kun je ook afhalen in onze winkel in Alkmaar. Zo weet je zeker dat je het pakket op tijd hebt. Vermeld in de notities dat je de bestelling op wil komen halen of neem contact op met onze klantenservice.

Waar is mijn bestelling?

Je kunt je bestelling volgen via de Track en Trace service van PostNL en DHL. Je vindt jouw trackingnummer in de verzendbevestiging die we per mail gestuurd hebben.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben bij de aflevering?

Mocht je niet thuis zijn tijdens de bezorgtijd, dan probeert PostNL of DHL het pakket bij je buren af te leveren. Als dit ook niet lukt, leveren ze het pakket af bij de dichtstbijzijnde ophaallocatie waar je het pakket binnen 7 dagen op kunt halen. PostNL of DPD laat in dit geval een briefje achter met verdere instructies.

Mijn bestelling is incompleet. Wat nu?

Wacht nog even af. Waarschijnlijk wordt je order in meerdere delen geleverd en is er 1 vertraagd. Is je pakket er na 5 dagen nog steeds niet? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wat moet ik doen als ik mijn pakket niet heb ontvangen?

Controleer de volgende punten:

  1. De Track & Trace code
  2. Het bezorgadres
  3. De reis van je pakket

Neem contact met onze klantenservice op als je alle punten hebt gecontroleerd en er wordt aangegeven dat jouw pakket is bezorgd, zonder dat deze daadwerkelijk is aangekomen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jouw pakket bij de buren of een afhaalpunt is afgeleverd. Dit wordt uiteraard aangegeven.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Je bestelling is verzonden wanneer je de verzendbevestiging hebt ontvangen. Je kunt dan aan de hand van onderstaande tabel nagaan wanneer de bestelling wordt bezorgd. In de regel bezorgt PostNL of DHL je bestelling binnen 24 uur nadat het is verzonden.

Besteld op Bezorgd op
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag Dinsdag
Zondag Dinsdag
Kan ik een levertijd kiezen?

Dit is op het moment nog niet mogelijk. PostNL of DHL zal je een dag voor de levering een tijdsvlak geven met de verwachte levertijd.